ПІДТРИМУЄМО УКРАЇНУ

вул. Данила Щербаківського, 9А

Київ/Нивки

  • Вінниця
  • Дніпро
  • Запоріжжя
  • І.-Франківськ
  • Кам'янець–Подільській
  • Київ/Нивки
  • Київ/Поділ
  • Львів
  • Миколаїв
  • Одеса
  • Полтава
  • Харків
Освітній процес та культурно-мистецькі акценти у самовдосконаленні людини
Гуманістичні традиції виховання та формувания.

Освітній процес та культурно-мистецькі акценти у самовдосконаленні людини

М.П. Александров, Львівська національна академія мистецтв

Важливою складовою національних інтересів України та самовдосконалення людини є забезпечення відродження духовності, української культури, розвиток національних традицій культури і мистецтва. У зв’язку з цим в сучасному динамічному світі неможливо не враховувати тенденцій змін запитів суспільства у такій нематеріальній сфері як культура. Вплив культури на існуючі суспільні потреби є особливо важливим для інноваційного процесу розвитку культури та мистецтва, який включає як процес формування нових запитів у споживачів культурно-мистецької продукції, так і їх задоволення.

Інфраструктура сучасної культурно-мистецької діяльності, важливої сфери суспільного життя, містить у собі поряд із творенням (від ідеї до втілення) культурно-мистецьких заходів також і їх реалізацію (представлення, популяризацію тощо). Ефективність цих процесів суттєво залежить від якості фахової підготовки задіяних у них спеціалістів. Причому особливо гостро у наш час постає проблема нестачі саме компетентних спеціалістів даної сфери. Це пов’язано з тим, що освіта в галузі культури та мистецтва в повній мірі не передбачала оволодіння сучасними технологіями проведення культурно-мистецьких заходів. В той же час культурна діяльність як динамічна само­організуюча система, особливо сьогодні, охоплює всі види культурних заходів як складової естетичного виховного процесу і важливого чинника, що сприяє розвитку національної культури. Тому однією з передумов створення розвиненої інфраструктури для проведення культурних заходів має стати підготовка фахівців з даного напрямку діяльності, які повинні володіти сучасними технологіями організації масових культурних заходів та спеціаль­ними знаннями, що визначають їх особливості.

Брак висококваліфікованих кадрів є одним із стримуючих чинників у розвитку культурно-мистецької діяльності. Насамперед, це пов’язано із відсутністю відповідних навчальних закладів освіти, спеціалістів різного рівня у системі вищої освіти. Варто зауважити, що підготовка спеціалістів в Україні з проведення масових культурних заходів відбувається як на державному, так і недержавному рівнях. У межах державної програми розвитку культури, системи вищої освіти України передбачений цикл дисциплін, спрямований на вивчення курсу культурологічної діяльності. Проте, у сфері культури і мистецтва ще до цього часу залишається багато нерозв’язаних проблем, які вимагають свого вирішення. У зв’язку з чим, одним із напрямків його вирішення могло би стати відкриття таких спеціальностей, які б готували відповідних спеціалістів.

Організатор культурно-мистецької діяльності є однією з ключових фігур сучасного культурно-мистецького процесу, оскільки його фахова підготовка дає можливість розглядати увесь культурно-мистецький цикл (від виникнення ідеї до її втілення та реалізації) як єдиний і неперервний в часі процес через призму власної професійної культурно-мистецької оцінки.

Таким чином, підготовка спеціалістів такого профілю може сприяти:

1) підвищенню естетичного рівня масової культури;

2) поширенню й утвердженню вищих (більш якісних) культурно-мистецьких стандартів;

3) реалізації новаторських культурно-мистецьких ідей в оптимально-прийнятній для суспільства формі.