ПІДТРИМУЄМО УКРАЇНУ

вул. Данила Щербаківського, 9А

Київ/Нивки

  • Вінниця
  • Дніпро
  • Запоріжжя
  • І.-Франківськ
  • Кам'янець–Подільській
  • Київ/Нивки
  • Київ/Поділ
  • Львів
  • Миколаїв
  • Одеса
  • Полтава
  • Харків
Проблема абсолютного в концепції творчості у філософській думці людства
Філософія творчості

Проблема абсолютного в концепції творчості у філософській думці людства

О.П. Давидова, Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв

1. Естетика користується певним комплексом категорій, тобто поняттєвих ознак цінностей. Сюди відносяться такі категорії, як трагічне, комічне, потворне і піднесене,  прекрасне.

Розуміння цих категорій неможливе без усвідомлення соціального, релігійного і морального ідеалів, тобто абсолютів кожної епохи.

2. Грецька ідеальна модель антропоморфної краси. Свідоцтвом цієї абсолютизації виступають скульптура і прикладне мистецтво. Турбота про гармонічні форми і рухи символізує прагнення до шляхетності духу, ідеального зразка зовнішності, що являє собою моральний ідеал.

Досконалість гарантували канони, певні встановлені пропозиції.

3. Ідеал середньовічної естетики був підпорядкований духовним цінностям. Тіло людини, її зовнішній вигляд трактується як &#171,святилище духа&#187,. Західноєвропейський та східногрецький напрямки в естетиці Середньовіччя. Канони краси для чоловіків і жінок. Зневага до краси тіла, але великого значення набуває вираз обличчя.

4. Для філософії і мистецтва Ренесансу характерний інтерес до зовнішності людини. Теоретики Ренесансу наслідували античні зразки. Варронський і вітрувіальний античні канони.

Дослідження фемінізованої культури Ренесансу.

5. Для характеристики естетики романтизму суттєвим являється розуміння його як культури людей незадоволених у пошуку. Народна творчість є для митців джерелом натхнення. В моделі романтичного типу краси першорядного значення набуває відображення внутрішнього життя. Екзальтація, культ пристрасті, незвичних переживань ведуть до заперечення культу здорового тіла.

6. Детермінізуюча роль існуючих ідеалів та естетичне сприйняття людини.

7. Абсолютний ідеал, вступаючи у зовнішнє буття, набуває двоїстого характеру дійсності. З одного боку, кожний твір надає змісту ідеала конкретний образ дійсності, а з іншого боку, мистецтво містить в собі цілісне явище, перетворюючи його в певний чуттєвий матеріал і цим створює новий світ &#151, світ мистецтва.

Правильність, симетрія, гармонія барв, просторова повнота трьох вимірів, світло і темрява, просторові відношення &#151, все випливає на концепцію творчості.

8. Гармонія барв, просторова повнота трьох вимірів, світло і темрява, просторові відношення &#151, все випливає на концепцію творчості.

8. Нерозривний зв'язок скульптури з ідеальним.

9. Висновки.